Dienst in 7 stappen

1
Kennismaking en bepalen marktwaarde
We starten met een persoonlijk gesprek bij jouw thuis om jouw wensen en verwachtingen te bespreken. Wij beoordelen jouw woning en meten deze in conform de meetinstructie. Op basis van een grondige marktanalyse bepalen we daarna de marktwaarde van jouw woning. Samen met jouw overleggen we over de verkoopstrategie en stellen we samen de vraagprijs vast. Op deze wijze kunnen wij jouw woning zo succesvol mogelijk verkopen.
Presentatie en marketing
Een goede eerste indruk is cruciaal. Voordat we de foto’s kunnen laten maken bepalen we samen of we de woningstyliste moeten inschakelen om de presentatie te optimalieren. Daarna laten wij jouw woning professioneel fotograferen en maken we de digitale plattegronden voor de presentatie. Om jouw woning te laten opvallen en zo mogelijk te promoten maken we een eigen woningwebsite. Hier vinden de potentiële kopers de eerste informatie met een fraaie omschrijving, professionele foto’s en de verkoopbrochure. We zetten gerichte Google-advertenties in om onze doelgroep te bereiken. Zo zorgen we voor maximale zichtbaarheid en zullen we de juiste koper vinden.
2


3
Bezichtigingen en opvolging
We plannen en begeleiden de bezichtigingen met persoonlijke aandacht voor de toekomstige koper. Dit houdt in dat wij in principe geen open huizen doen, maar iedere kijkers persoonlijk rondleiden door jouw woning. Op deze wijze kunnen we je het beste informeren over de bevindingen van de kijkers en adviseren over de potentiële kopers. Op deze wijze realiseren we het beste verkoop resultaat. Uiteraard houden we je volledig op de hoogte over de bezichtigingen en de voortgang van de verkoop.
Actieve onderhandelingen
Tijdens de verkoop besluiten we samen op welke wijze jouw woning het beste verkocht kan worden. Wanneer we een serieuze koper hebben, onderhandelen wij namens jou om de beste prijs en voorwaarden te realiseren. Hebben we meerdere geïnteresseerden zullen we in overleg met jou de sluitingstermijn voor de biedingen bepalen. Na deze termijn adviseren wij je over potentiële kopers en de biedingen die zij hebben uitgebracht. Als verkoper weet jij dan aan wie je jouw woning wilt gunnen.
4


5
Juridische en administratieve afhandeling
Zodra er een akkoord is bereikt, stellen we de koopovereenkomst op waarin wij de gemaakte afspraken zorgvuldig vastleggen. De koopovereenkomst bespreken wij met alle partijen en nadat jij en de koper de overeenkomst akkoord hebben bevonden wordt deze getekend. Deze getekende overeenkomst sturen wij naar de notaris en de notaris gaat dan alvast de juridische levering voorbereiden. We zien er op toe dat alle gemaakte afspraken nagekomen worden en het proces zo soepel mogelijk verloopt.
Eindinspectie en sleuteloverdracht
We hebben het proces soepel verlopen en de overdracht van de woning is aanstaande. Wij controleren de akte van levering en de nota van afrekening van de notaris. Zo weet jij zeker dat de gemaakte afspraken goed worden overgenomen bij de notaris. Vlak voor de overdracht plannen we samen met jou en de koper de eindinspectie in om te controleren of jouw woning in de juiste staat wordt opgeleverd. Vervolgens gaan we samen naar de notaris voor de voor de officiële eigendomsoverdracht en kan jij daarna de sleutels overhandigen aan de koper. Op deze wijze zorgen we ervoor dat alles vlekkeloos verloopt.
6


7
Wij helpen ook na de verkoop!
Zijn er na de overdracht nog vragen dan zijn wij er ook nog voor je. Met onze ervaring weten we hoe het gehele proces verloopt en kunnen we je adviseren over de eventuele vervolgstappen. Wij staan voor je klaar.